Micro Influencer Marketing

Micro Influencer Marketing, hvad er det, og hvordan kan det styrke dit brand eller din virksomhed? Hos blog influencer får du svaret på det samt meget andet. Influencer marketing er kort fortalt noget, man benytter sig af, hvis man gerne vil have lidt ekstra følgere eller likes på de sociale medier. En influencer er, som det ligger i navnet, en person, der har indflydelse på andre. De har måske en blog eller et socialt medier, hvor de poster deres hverdag. De fleste kender influencere, da mange selv følger dem rundt på de sociale medier. De helt store influencere, der har flere tusinde følgere kaldes macro-influencere. De helt store med mere end 1 million kaldes mega-influencere. De store influenceres følgere tror ofte på alt det, de lægger op på deres sider eller storys, selvom det endda måske er sponsoreret af en virksomhed.

I den anden ende af skalaen findes micro-influencere. Det er de mennesker med under 10.000 følgere. De kan være hvem som helst. Typisk har de ikke gjort ret meget for at få mange følgere, de tager bare gode billeder med de rigtige hashtags. Det er simpelthen bare helt “almindelige mennesker”, og netop derfor er deres troværdighed ret stor, og de er et rigtig klogt tilkøb til din virksomhed.

Micro-influencere har også en langt større engagement rate end de større og kendte har, da de fremstår mere troværdige.

Hos blog influencer forklares der mere detaljeret, hvad micro influencer marketing er, hvordan det fungerer, og hvordan du selv kan blive til en.